روابط اجتماعی
موفقیت در زندگی فردی با تقویت روابط اجتماعی
اکتبر 25, 2019
هوش کلامی
هوش کلامی خود را تقویت کنید و در سخنرانی ها از آن بهره ببرید
اکتبر 25, 2019

چرا لایف کوچ از نیازهای اساسی انسان ها محسوب می گردد؟

لایف کوچ

لایف کوچ و نیازهای روانی انسان

آنتونی رابینز مربی و بازیگر مشهور آمریکایی است که چندین اثر در زمینه لایف کوچ و موفقیت از خود به جای گذاشته است. از نظر رابینز، انسان ها شش نیاز روانی اساسی دارند که نادیده گرفتن هر یک از این نیازها تاثیر روانی بسیار منفی بر انسان به جای می گذارد.

نیاز به امنیت خاطر، تنوع و دگرگونی، احترام، روابط عاطفی، اشتراک با سایرین و رشد و بالندگی از جمله این نیازها هستند که لایف کوچینگ نقش پررنگی در رشد انسان ایفا می کند.

لایف کوچ به شما می گوید که در راستای پیشرفت، بهبود شرایط و ارتقای درجه زندگیتان در هر زمینه ای، در کدام مسیر باید قدم بردارید و چه اهدافی را دنبال کنید.

لایف کوچ

حفظ تمرکز، اصلی ترین نیاز برای رشد

قطعا برای شما هم پیش آمده است که احساس کنید در برخی موقعیت ها نیاز دارید با دیگران در مورد کارهای خود صحبت کنید.

در واقع این احساس، همان حس درونی نیاز به لایف کوچینگ برای همراهی در شرایط مختلف زندگی است و اگر ضرورت حضور یک لایف کوچ در زندگیتان نادیده گرفته شود، دائما در تردید و ابهام به سر می برید و تمرکز خود را بر مسائل اصلی از دست می دهید.

ممکن است موقعیتی برای شما پیش آید که ندانید در ادامه چه کار کنید و یا تردید کنید که آیا مسیری که تا نیمه راه پیموده اید درست بوده است یا خیر. شاید برخی احساسات منفی نظیر استرس، اضطراب و نگرانی مانند یک سد در برابر شما بایستند و تمرکز شما را از بین ببرند.

حضور یک لایف کوچینگ راه حل برون رفت از تمامی این شرایط نامطلوب است؛ زیرا لایف کوچ به واسطه علم و تجربه ای که دارد موقعیت شما را درک می کند و به خوبی شما را نسبت به شرایط موجود آگاه می سازد.

بدین ترتیب با کمک گرفتن از یک لایف کوچینگ قادر خواهید بود که تمرکز خود را بر روی مسائل حفظ کنید و از تمامی احساسات و شرایط منفی که در برابرتان ظاهر می شوند عبور کنید.

کمک گرفتن از لایف کوچ برای ایجاد تغییر

اگر قصد دارید تغییرات مهم و مثبتی در روند زندگی خود ایجاد کنید حتما از یک لایف کوچینگ کمک بگیرید. طبق نظر آنتونی رابینز:

فرقی نمی کند که در کدام بخش از زندگی قصد ایجاد تغییرات مثبت داشته باشید؛ زیرا در هر صورتی یک لایف کوچینگ بهترین خدمات را در زمینه ایجاد تغییرات به شما ارائه خواهد کرد.

لایف کوچ

همچنین در جایی دیگر اشاره می کند که:

بروز تغییرات در زندگی کاملا اجتناب ناپذیر است و همین تغییرات هستند که انسان را به رشد می رسانند.

شاید همین جملات از این لایف کوچ معروف، بهترین  توجیه و انگیزه برای شکل گیری برخی تغییرات در زندگیتان باشد. تنها لازم است که تمامی شرایط خود را بسنجید و با بهره گیری از لایف کوچینگ، زندگی خود را تغییر دهید.

ترک عادت های منفی

در موارد بسیاری، ایجاد تغییر تنها به معنی انجام ندادن یک کار منفی و ترک یک روش غلط است. برای مثال ترک دخانیات، پرخوری، خواب زیاد و انجام ندادن کارهای ناشی از افسردگی نیز همگی به مثابه ایجاد یک تغییر هستند.

اگر احساس کنید که شرایط از کنترل شما خارج شده است و توانایی کنار گذاشتن برخی عادات منفی خود را از دست داده اید، لازم است که هر چه زودتر از یک مربی زندگی یا لایف کوچینگ خبره کمک بگیرید.

نیاز به یادآوری

هما ما نیاز داریم که به خودمان یادآوری کنیم چه ارزشی داریم و چه توانایی ها و قابلیت هایی را در طول زندگی از خود نشان داده ایم؛ زیرا به طور طبیعی، انسان ها فراموش می کنند که چه کارهای خارق العاده ای را می توانند انجام دهند و به چه جایگاهی در زندگیشان دست یابند.

لایف کوچ

حضور یک لایف کوچ در مسیر زندگی، بهترین تذکر و یادآوری برای فراموش نکردن توانایی های ماست. وقت آن رسیده است که از خودتان جدا شوید و بتوانید از نگاهی بیرونی، خود را نظاره کنید و این موهبتی است که لایف کوچ برای شما به ارمغان می آورد.

شاید به کارهای منفی روزمره خود عادت کرده باشید و تاثیر منفی این کارها را به فراموشی سپرده باشید. در چنین شرایطی یک لایف کوچ، نیازها و شرایط شما را به خوبی درک کرده و اطلاعات مناسبی از وضعیت موجودتان در اختیار شما می گذارد.

با کسب اطلاعات مناسب در مورد خودتان و با کمک لایف کوچینگ به بهترین راه حل برای رفع مشکلات می رسید و با قاطعیت و پرانرژی، گام های استوار خود را به سمت قله موفقیت بر می دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره می‌خواهید؟