روابط موثر
توسعه روابط موثر با تقویت هوش اجتماعی
اکتبر 19, 2019
مدیریت زمان
6 راهکار برای مدیریت زمان و غلبه بر مشکلات از دست دادن وقت
اکتبر 19, 2019

برندسازی شخصی چه کمکی به رونق کسب و کار شما می‌کند؟

برندسازی شخصی

برندسازی شخصی به چه معناست؟

قطعا می دانید که برند، یک محصول نیست؛ بلکه احساس شخصی افراد در مورد یک محصول، خدمات و یا موسسه می باشد. با توجه به این تعریف، اهمیت برندسازی شخصی نیز آشکار می گردد که نتیجه نهایی آن افزایش فروش، جذب مشتریان بالقوه، ارتقای بازدهی کلی سازمان و بالا رفتن ارزش محصول یا خدمات خواهد بود.

برندسازی شخصی مفهومی فراتر از جذب فالوورهای اینستاگرامی و افزایش شهرت و معروفیت دارد. در این مقاله، لزوم استفاده از برندسازی شخصی در کسب و کارهای جامعه امروزی را بررسی می کنیم و به تفکیک برندسازی شخصی با مسائل جانبی آن می پردازیم.

فرآیند کلی برندسازی شخصی

در یک تعریف ساده، می توانیم برندسازی شخصی را به ایجاد یک ذهنیت و تصور مناسب در ذهن مشتریان و مخاطبان در مورد خودمان نسبت دهیم.

برندسازی شخصی

میزان و کیفیت شناخته شدن یک فرد در ذهن خانواده، دوستان و آشنایان معرف برند شخصی آن فرد است و همین مسئله در مورد کسب و کار افراد نیز کاملا صادق است.

در واقع برندسازی شخصی بر اساس نقل قول ها، تعریف و تمجیدها و احساس درونی مشتریان نسبت به کالا و خدمات ارائه شده توسط شما شکل می گیرد و هرچه این تعریف و تمجیدها رضایت بیشتری را نشان دهند، فروش شما نیز به همان نسبت رشد بیشتری خواهد داشت.

پیشرفت سریع در گرو برندسازی شخصی

توجه داشته باشید که افزایش تعداد مشتریان موجب بالا رفتن انتظارات و توقعات آنها و تنوع در سلیقه ها می گردد. در چنین شرایطی برای راضی نگه داشتن مشتری ها نیاز خواهید داشت که محصولات و خدمات خود را با توجه به نیازهای خاص آنها و سطح انتظاراتشان ارائه دهید تا در بازار امروزی از رقبای خود شکست نخورید.

نیاز به پیشرفت سریع که در این وضعیت احساس می کنید سبب رشد و تعالی شرکت و سازمان شما خواهد شد و به دنبال آن می توانید به راحتی مجموعه خود را گسترش دهید.

برندسازی شخصی سواستفاده و کپی برداری دیگران از فعالیت های شما را به حداقل می رساند و مانعی بزرگ در مقابل توقف های نگهانی یک مجموعه در برابر ناملایمات تحمیل شده از خارج سازمان است.

تمرکز بر روی هدف

با برندسازی شخصی به خوبی می دانید چه کسی هستید، با چه کسانی در ارتباط هستید، کالا یا خدماتی که ارائه می دهید چیست و از هدف نهاییتان از کل این فعالیت ها اطلاع دارید.

در واقع برندسازی شخصی به تمرکز وقت، انرژی، منابع مالی و سایر امکانات بر روی هدف نهایی کمک می کند و تمام آنها را در این مسیر به کار می گیرد. بی انگیزگی و ناامیدی که در پی اتلاف انرژی و زمان شما در راه های اشتباه به وجود می آید، ممکن است تاثیر مخربی بر روحیه و خودباوری شما داشته باشد.

برندسازی شخصی

اگر بخواهید در بازار امروزی هر کاری را بپذیرید، در هر راهی قدم بگذارید و به هیچ پیشنهادی جواب منفی ندهید، بدون تردید پیشرفت نخواهید داشت.

اعتماد مشتری، رکن اصلی برند شخصی

در تجارت و بیزینس امروزی که مملوء است از تبلیغات متنوع و پیشنهادات گوناگون، اعتماد نقش اساسی را در تصمیم مشتری ها بازی می کند و برای جلب اعتماد این مشتریان، نیاز به یک برند شخصی کاملا لازم و ضروری است.

اعتماد به معنای بازگشت دائمی مشتری است، تا زمانی که کیفیت مطلوب را در قبال هزینه ای که می پردازد دریافت کند. فراموش نکنید که رقیبان شما در صدد جذب مشتری های شما هستند و اگر این اعتماد از دست برود، به راحتی آنها را از دست خواهید داد.

با استفاده از برندسازی شخصی در کنار فراهم نمودن قیمت مناسب و تامین هر چه بهتر نیاز مشتری، به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید.

رسانه های اجتماعی

همان طور که پیشتر ذکر کردیم، بالا بودن میزان ترافیک و بازدیدکننده های وبسایت و سایر صفحه های اجتماعی، همواره به معنای بالا بودن میزان مشتری ها و فروش بیشتر نیست.

برندسازی شخصی

در برندسازی شخصی به صفحات اجتماعی و وبسایت شخصی توجه ویژه ای داشته باشید و سعی کنید مخاطبانی را جذب خود کنید که مشتریان بالقوه کالا و خدمات شما هستند.

برای مثال در جذب فالوورهای اینستاگرامی دقت داشته باشید که پیدا کردن افراد با شرایط سنی، شغلی و محل زندگی متناسب با مشتری های شما بهتر از تعداد بیشتری از کسانی است که هیچ نیازی به محصولات شما ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره می‌خواهید؟